Initiatiefnemers

Pieter van Grunsven

Heeft na zijn studie aan TU Twente bij organisaties als Bredband Benelux, UPC Business, CasTel (Essent Kabelcom) en Eurofiber aan de wieg gestaan van de uitrol van glasvezelnetwerken voor consumenten en zakelijke klanten. Sinds 2001 als zelfstandig adviseur actief. Waaronder als directeur voor CIF Operator BV, waar hij regionale kabelbedrijven acquireerde en integreerde in het CIF portfolio. Aansluitend voor Schuuring Harderwijk als business development directeur voor de Duitse markt bij Fiber4all in Berlijn. Vanaf 2015 is hij initiatiefnemer en directeur van Mabin BV.

Johan ter Haar

Johan ter Haar is eigenaar van Stratix. Stratix levert sinds 1990 advies op het gebied van communicatie- infrastructuren en doet zelfstandig onderzoek. Het buro beheerst alle aspecten van koper-, coax-, glasvezel- en radionetwerken, en vervult opdrachten over de gehele keten. Opdrachtgevers zijn aanbieders en afnemers van netwerkdiensten, investeerders, mediabedrijven, overheidsorganisaties en leveranciers. Opdrachten bestrijken het totale spectrum tussen denken en doen: van ondernemings- en investeringsstrategie, waardebepaling, publiek beleid en regelgeving, tot projectontwikkeling, ontwerp, begeleiding en aanbesteding.

Bertus Franssens

Vanaf 1985 actief in de financiële wereld, sinds 1996 op het gebied van “real assets” (vastgoed en infrastructuur). In 2000 medeoprichter van Bouwfonds Investment Management BV met focus op het opzetten van beleggingsfondsen, waaronder het Communication Infrastructuur Fund (“CIF”) wat op dit moment onder meer ruim 300.000 glasvezel aansluitingen in beheer heeft. Medeoprichter en directeur van Mabin BV.

Kees Jan Rietveld

Is eigenaar van Buro Rietveld. Zijn bureau verzorgt communicatieadvies voor opdrachtgevers in de B2C en B2B markten. Is sinds 2008 betrokken bij integrale communicatie van uiteenlopende campagnes voor stakeholders in telecom en glasvezelinfrastructuurprojecten. Tekent voor een resultaatgerichte aanpak, integrale campagneconcepten, professioneel uitrolmanagement en nauwe samenwerking met lokale initiatiefnemers in vraagbundeling- en overige communicatiecampagnes.